12 October 2009

Ghid SH: Yamaha Virago XV 535 / 1998


Yamaha Virago XV 535

Anul fabricatiei: 1998
Capacitate ciindrica: 535 cc, 2 cilindrii in V.
Putere: 44 CP
Cuplu: 45 Nm
Greutate: la gol - 185 kg, la plin: 200 kg.
Viteza maxima: 160 km/h
Transmisie finala: cardan
Racire: Aer

Acest model de motocicleta face parte din categoria "buletproof" a cruiserelor japoneze. Primul 535 a iesit din fabrica in 1987, si ultimul a fost inlocuit de Dragstar 650 in 2001. Este perfecta pentru un incepator cu capul pe umeri, sau pentru fete. Nu este potrivita pentru cineva mai inalt de 1.85. Motocicleta condusa de mine timp de un an jumate si 20.000 km a fost adusa din UK in toamna lui 2007. A ajuns la mine in decembrie 2007, la 33.000 km pe bord. Am inceput sa merg cu ea la jumatatea lui Ianuarie si pot spune ca a fost dragoste la prima vedere. Este perfecta pentru oras, fasneata si subtirica... iti da voie sa te strecori in voie printre masinile oprite la semafor. Multi spun ca motorul racit pe aer e un dezavantaje in oras, dar nu se incinge atat de tare incat sa deranjeze decat daca stai minute bune pe loc... motorul este uns de aproape 3 litri de ulei, si la o capacitate de 535 cc face din motorul viroagei unul dintre cele mai fericite motoare de motocicleta.
Uleiul se schimba odata la 5-6 mii de km, si filtrul de ulei odata la 2 schimburi de ulei. Ca ulei pentru ea, recomand Motul 7100 20W50 indiferent de sezon.
La capitolul fiabilitate nu trebuie sa va faceti probleme daca alegeti motocicleta asta. Intretinerea este foarte usoara, piesele destul de ieftine si accesibile si calitatea in sine a motocicletei este superioara. Eu am avut probleme cu contactul... si cam atat. Un minus reprezinta filetele blocului motor, care daca nu au parte de atentie se pot buli destul de usor... mai ales la capacul filtrului de ulei si capacele supapelor... eu am avut probelme cu ambele, dar asta din cauza ca nu se umblase cu atentie la suruburi si au fost stranse prea tare.
Cardanul e pentru unii un plus, pentru altii un minus.
Pentru mine pot spune ca a fost un minus deoarece pe mine nu ma deranjeaza intretinerea unui lant(curatare ungere) cat ma deranjeaza o suspenise rigida... si da! din punctul meu de vedere, virago 535, din cauza cardanului, are suspensia cam rigida. Uleiul in cardan se schimba odata la 20 mii km sau 2 ani si se pune 80W90.
La drum lung viroaga se comporta perfect, pot spune ca la drum intins ii place cel mai mult.
Pozitia este destul de confortabila, dar dupa 150-200 km fundul amorteste in sa.. mai ales la pasager(a). Autonomia este de maxim 240 km pana cand intra rezerva, ce poate fi actionata de la un buton strategic plasat pe blocul de comenzi din dreapta. Pe rezerva nu puteti merge mai mult de 50 km pana ramane fara benzina.
Rezervorul este compus din 2 recipiente, cel care se vede(in care torni benzina) si mai este unul plasat sub sa, care contine majoritatea benzinei... benzina ca ajunge in carburatoare cu ajutorul unei mici pompe de benzina.
Consumul difera in functie de stilul de calarit. Cu carburatoarele reglate bine si sincronizate perfect...inafara orasului la o viteza constanta de 90-100 km/h, consumul nu sare de 4,5/100 km. Cu cat creste viteza, cu atat creste si consumul...la 130 km/h constant consumul sare 5,5-6.
In oras(bucuresti) consuma cam 5,5... maxim 6/100 km.
Ca manevrabilitate pot spune ca virago 535 e unul dintre cele mai manevrabile cruisere pe care le-am condus, sta foarte bine pe curbe si se apleaca foarte mult... scrijelirea scaritelor pe un drum de munte devine o placere. Cadrul montat pe motor(si nu invers) si scaritele mai in spate ii dau o alura sportiva. Garda la sol ii da voie sa umble si prin zone si terenuri in care alte cruisere ar ramane suspendate.
Per total este o motocicleta foarta buna, cal de povara... foarte versatila: poate fi si navetista, si tourer si chopper.
Multi spun ca este o motocicleta urata, disproportionata. Eu personal am iubit motocicleta asta foarte mult si mi se pare extraordinara! Poti face turul europei cu ea, poti face Cheia in mod mai sportiv, poti s-o iei pe-un drum forestier si poti merge la serviciu zilnic cu ea.

PS: Aici puteti vedea o Yamaha Virago 535 ce a ajuns din Bucuresti pana in Dublin, a petrecut o noapte pe fundul unui lac si s-a intors inapoi in Romania... pe rotile ei

Daca aveti intrebari legate de Virago, lasati comentarii si va voi raspunde

13 comments:

Sanyi said...

felicitari.am dat azi de blogul tau si l-am rasfoit putin iar impresia nu a fost decat una foarte placuta.noroc si sa traiesti!

Nicky said...

merci!:D
Stay tuned! :P

Unknown said...

Placut articol ! As vrea sa-ti cer un sfat . Doresc sa devin proprietarul unei asemenea motociclete .Sint incepator ( de fapt in primavara i-mi voi lua carnetul ) am 1,82 m si 115 kg ! Dorinta este de a ma deplasa in jurul orasului ( Brasov ) in zilele calduroase de vara .Nu intentionez sa fac ocolul Europei cu motocicleta !I-mi recomanzi aceasta motocicleta?Este OK la greutatea mea ? Multumesc pentru raspuns !
Holom

Nicky said...

Radu, e unpic mica pentru tine, iti recomand un VN800 in schimb.

Paul said...

Buna si multumesc pentru prezentarea postata aici si pentru disponibilitatea de a raspunde intrebarilor. Am de cateva luni o Virago 535 si sunt multumit de ea. Este prima mea motocicleta si cunosc foarte putin despre cum se intretine sau problemele care pot aparea. De curand am sesizat un zgomot ciudat in partea de jos a motorului (cred ca undeva unde se imbina cardanul, desi nu pot spune ca l-am localizat cu precizie). Ei bine, am facut cateva teste si am remarcat ca e un zgomot asociat cu partea electrica, pentru ca apare in momentul in care pun contactul si dispare indata ce il intrerup (fie ca este vorba de contactul de la cheie, fie ca este vorba de apasarea butonului rosu din partea dreapta a ghidonului). Dupa circa 5 secunde de la punerea contactului zgomotul dispare singur. Din pacate nu stiu cum sa descriu zgomotul de care vorbesc. Ai cunostinte despre o astfel de problema? Multumesc!

Anonymous said...

pt. Paul: am si eu u virago 535 de cateva zile... cred ca zgomotul (bazaitul) la care te referi este facut de pompa de benzina. Rezervorul de sub sa este mai jos decat carburatoarele si este nevoie de pompita aia care sa urce benzina... am un golf 4 si la fel bazaie... doar ca zgomotul este in rezervor. si a mea face, este perfect normal.

alin mihai said...

salut, ce husa se potriveste pt acest model?

Unknown said...

Multumiri pt articol. Ma gandesc si eu sa achizitionez o astfel de motocicleta. Eu am 1,70 si 60 kg, credeti ca mi s-ar potrivi?

Anonymous said...

salut ,te deranjez cu o intrebare doresc sa iau si eu un asemenea model dar ma intereseaza daca s-ar potrivi la o inaltime de 1.60 cu 60 de kilograme,problema este de inaltime

alin mihai said...

Salut, am nevoie de ceva piese pentru virago 535 din 1998, pistoane, bolturi, cuzineti, segmenti si pompa de ulei. Aveti idee de unde pot face rost?

Unknown said...

Salut,

Sunt modele care au montata sonda pentru benzina la Yamaha Virago 535?

Multumesc,

Unknown said...

Primele modele 87-88 2YL au avut un senzor de minim cu martor pe bord. Acele modele nu aveau decât rezervorul de sub șea, cel din față fiind doar o mască.

Unknown said...

Salut.. Tocmai am luat o virago din 92 și nu reușesc sa blochez ghidonul șând e parcata... Cum să-mi dau seama daca e defect sau nu?