31 May 2010

Ghid SH: Kawasaki VN800 (A Vulcan / 1999)



VN800 se imparte in 3 categorii: A(Vulcan),B(Classic) si C(Drifter)

VN800 A(Vulcan) .
VN800A-ul este motocicleta la care visam cand eram pusti de liceu asa ca a trebuit sa am una!
A mea a fost cumparata din Germania (in mint condişeăn) in mai 2009 la 25.000 km, cost total(cu tot cu inmatriculat in tara & stuff) 3.900 euro. Un an mai tarziu, cu 10.000 km adaugati pe ceas, am vandut-o cu 3.000 euro (deh, recesiune).
Per total este o motocicleta foarte confortabila, dar, mediocra (n-as spune chiar plictisitoare)

Specificatii/ Date tehnice/ Performante.

Motorul V2, de 800 cmc produce ~56 CP si un cuplu de 64 Nm, arhisuficient pentru un cruiser din clasa 600-900. Demarajul este imbietor si accelereaza foarte tare. Viteza maxima (pe ceas) este de 190 km/h (175 in manual). Motorul este racit pe apa, deci probleme cu supraincalzirea nu sunt. In zilele caniculare, in Bucuresti este posibil sa porneasca ventitalatorul din 5 in 5 minute, dar asta nu-i un lucru rau decat daca te deranjeaza foarte mult caldura aruncata in laturi (si n-are de ce, daca te deranjeaza, iti recomand o conserva :P). Transmisia pe lant face ca puterea de la motor sa ajunga la roata aproape intreaga (la cardan, se mai pierde putin). Nu i-ar fi stricat un al doilea disc de frana pe fata.

Aspect/ Look /Sunet

Parerea mea: cel mai frumos cruiser japonez.
VNA-ul are acel aspect de chopper, este subtirel, fasnet. Roata subtire pe fata de 21" si aripa de spate tip "cioc de rata" ii dau o alura de chopper sportiv.
Ca aspect isi trage liniile de la Harley Davidosn Softail Custom.
Este foarte usor de modificat si se prezinta ca o panza alba pentru un pictor, din punct de vedere al unui chopperist convins. Se poate scoate din el chopper frisco, bobber, chopper lung etc...
O motocicleta frumoasa, cu destul crom (nu excesiv) si forme foarte atragatoare.
Sunetul u tobe standard este asemanator troleibuzului :)), cu tobe usor gaurite are un sunet oke, nu-i deranjant nici pt calaret, nici pt public nici pt politie. Sinuetul cu tobe goale este foarte misto! Are un duduit ce unge la suflet! NU recomand tobe goala daca locuiti in oras, mai ales la bloc. Tobele goale pot fi deranjate pt calaret la drum lung si cu singuranta deranjeaza vecinii/publicul si poltia. Accesorii vizuale pentru ea sunt cacalau, is pline cataloagele cu croame pt VN. Putei pune parbriz dar arata ca dracu pe A. Pe B si C da bine, dar pe A e yuck!

Confort/ Manevrabilitate

Vulcanul este o motocicleta foarte confortabila, atat pentru calator cat si pentru pasager, si se pot pune usor 500 km/zi la ghidonul acestei mobre, mai ales daca drumul ales nu implica serpentine... de ce zic asta? pai...

Roata de 21" si amplasarea cricului, a tobelor si a scaritelor fac din aceasta motocicleta un elefant daca vrei sa te dai tare pe curbe! Subvireaza si atingi foarte repede cu ea de asfalt (pe stanga cricul/scarita stanga, pe dreapta toba de jos/scarita dreapta). Cu motocicleta asta se merge relativ batraneste pe serpentine, altfel risti sa iesi in decor (mai ales ca incepator).
As putea spune ca taramul ei este reprezentat de drumurile de campie, lungi, goale si libere (exact ce vezi in SUA :P). Eh, la drum lung ii place, nu gluma. Se aseaza bine pe sosea, duduie bine si se poate face croaziera si cu 150 km/h desi recomand 110 km/h ca un compromis de confort la vant/viteza/consum/menajarea motorului.
Este perfecta pentru cineva intre 1.70 si 1.90 indiferent de greutate. Peste 1.90 redomand scaritele avansate, se pierde putin din manevrabilitate dar se castiga la confort. Celor sub 1.90 nu le recomand scaritele avansate decat daca le place vantul sub blugi pe craci si sa le alunece picioarele de pe scarite la peste 110 km/h. Pt sporirea confortului pasagerului se poate monta un SissyBar, de preferat unul cu portbagaj pentru ca vulcanul poate cara mult intr-o calatorie si poate nu va ajung coburile. Putei pune parbriz dar arata ca dracu pe A, pe B si C da bine, dar pe A e yuck!

Costuri / Intretinere / Valoare

VN800 nu este o motocicleta foarte scumpa.
Consumul de benzina variaza destul de mult in functie de conditii si trafic.
Vara/afara - 4.3/100 km
Vara/oras - trafic intens: 6.5/100 km
Iarna/afara - 6/100 km
Iarna/oras - trafic intens: 7,5-8L/100 km
asta la mers normal, lejer, relaxat.
Mers agresiv, sportiv cu viteza peste 120 km/h creste si consumul
Rezervorul are 15 L, cu 12 L pana la rezerva ce se comuta manual prin robinet. Inafara orasului rezerva intra la peste 200 km, deci nu-i problema cu alimentarea.
Uleiul ce-l reomand e 10W50 7100 de la Motul.
Nu e o motocicleta care sa se strice, este foarte fiabila si conusmabilele(placute, bujii, filtre, kit lant, anvelope) sunt la fel de ieftine ca si la un cruiser de 5-600 cmc. Atat timp cat se schimba consumabilele la timp nu prea veti avea treaba prin service-uri. As pune un mare MINUS la feptul ca aceasta mototccicleta nu are cric central, ceea ce face din intretinerea lantului o treaba nu foarte placuta.
VN800-ele isi pastreaza valoare destul de bine (mai ales daca nu-i recesiune economica :|), pretul pleaca de la 2500 euro si "the sky is the limit" oarecum.

Concluzie:
Daca iti plac chopperele, daca iti place sa duduie motorul misto, daca faci drumuri lungi si drepte, daca vrei o motocicleta foarte frumoasa si "cu prezenta" DAR nu te omori dupa mersul sportiv cu o motocicleta mai deloc sau sa te strecor mai rapid prin oras, atunci VN800 e pentru tine.




VN800B(Classic) (dieferente fata de A)
- Roata fata mai groasa si vu janta mai mica
- Aripa fata groasa
- Jambele furcii sunt acoperite de niste tzevi.
- Saua putin mai lata (in partea pasagerului)
- Aripa spate coboara mai mult, este ceva mai lunga.
- Ghidon parca putin mai lat.
- Aspect mai de cruiser, mai grasan.
(vreo 20kg in plus si vreo 20 km/h in minus la vit max.)

VN800C (Drifter) (diferente fata de A si B)
- Astpect imprumutat de la vechile mobre Indian.
- Aripile acopera aproape complet rotile
- Saua este mai ciudata
- Ghdonul este mult mai lat.
- Finisajele sunt in cazul acesta nu din crom ci din negru(mat?)

3 comments:

Darkflames said...

Cu un ghidon apehanger inalt ce depaseste oglinzile masinililor, Vn800A se descurca de minune, mult mai bine decat orice vitezana! Cine nu crede pot sa i-o demonstrez :P .
In rest sunt de acord...un frumos review ;)

Darkflames said...

Scuze..am uitat sa precizez ca ma refer la mersul in oras, printre masini :D

Nicky said...

io n-am zis ca nu se poate merge printre conserve, ci ca nu la fel de repede ca cu un naked/SuperMoto sau vitezana mai mica.

Asa e, daca chopperisti VN-ul te misti mai usor decat cu-n miar de viteza :P

PS: Tu cand il vinzi?